kosia Posted yesterday at 01:15 PM Report Posted yesterday at 01:15 PM Jag har alltid använt Excel på min dator, men nu har jag börjat fundera på Excel för webben. Någon här som har testat det ordentligt och kan dela med sig av sina erfarenheter? Jag jobbar ofta på olika platser och det vore ju smidigt att kunna komma åt mina kalkylblad oavsett vilken dator jag använder. Men jag är lite orolig för att det ska vara buggigt eller att funktionerna ska vara begränsade jämfört med den vanliga versionen. Vore toppen att höra om någon har några tips eller erfarenheter att dela med sig av! Funderar mest på om det är värt att byta. Quote
simka Posted yesterday at 03:10 PM Report Posted yesterday at 03:10 PM Jag har faktiskt använt Excel för webben ganska mycket den senaste tiden och jag tycker det funkar riktigt bra! Visst, det finns några funktioner som inte är med, men för de flesta vardagliga uppgifter funkar det utmärkt. Jag har speciellt uppskattat att jag kan dela kalkylblad med kollegor och jobba samtidigt i samma dokument. Det gör att samarbetet blir så mycket smidigare. Om du vill fräscha upp dina kunskaper kan du ju alltid Boka excel utbildning online, det finns säkert kurser som täcker webbversionen också. Dessutom slipper du ju tänka på att spara filerna, det görs automatiskt. Det enda jag saknar är möjligheten att köra makron, men förhoppningsvis kommer det i framtiden. Quote
bims Posted yesterday at 05:23 PM Report Posted yesterday at 05:23 PM Det är fascinerande hur våra arbetsverktyg fortsätter att utvecklas. Jag minns när Excel först kom ut, då var det revolutionerande att kunna göra beräkningar automatiskt och skapa diagram. Nu är det nästan en självklarhet att alla har tillgång till ett kalkylprogram, och utvecklingen går mot att göra det ännu enklare att samarbeta och dela information. Det blir spännande att se vad framtiden har att erbjuda inom det här området. Quote
Recommended Posts