Jump to content
Linguaholic

Någon som har erfarenhet av Mitsubishi Electric LN25 i Göteborg?

Recommended Posts

Posted

Jag funderar på att byta ut min gamla värmepump och har fastnat för en modell från Mitsubishi Electric. Har hört att den ska vara väldigt bra, men det är ju alltid bra att höra vad folk som faktiskt har den tycker. Jag bor i Göteborg, så det är ju viktigt att den klarar av lite fukt och ruskväder också. Någon som har erfarenhet av just den modellen och kan dela med sig av sina tankar? Är den verkligen så tyst som de påstår?

Center Script Content
Posted

Jag har faktiskt precis installerat en sådan! Innan jag bestämde mig så läste jag på en massa tester. Speciellt såna som testar just för vårt klimat här i Göteborg. Mitt tips är att kolla in vad Luftvärmepump bäst i test Råd och Rön säger. De brukar vara ganska opartiska och har bra koll. Jag är jättenöjd än så länge, den är verkligen tyst och verkar väldigt effektiv. Men jag har ju bara haft den i några månader, så jag kan inte säga så mycket om hur den funkar på lång sikt.

Posted

Det är lustigt hur man lägger ner så mycket tid på att undersöka vilken värmepump man ska köpa. Man läser tester, jämför priser och frågar runt bland vänner och bekanta. Men när den väl är installerad så tänker man ju knappt på den längre. Den bara står där och gör sitt jobb. Men det är väl så det ska vara, en bra investering ska ju bara funka utan att man behöver bekymra sig.