bims Posted April 19 Report Posted April 19 Hej allihopa! Jag har en gammal bil som jag behöver bli av med, men den är inte i bästa skick. Den går fortfarande att köra, men den har en del skavanker och är inte jätteattraktiv. Jag bor i Skåne och har letat efter någon som kanske vill köpa den ändå. Vet ni om någon bilköpare som köper alla bilar oavsett skick här i Skåne? Jag vill helst slippa lägga ut den på Blocket och få en massa oseriösa bud, så alla tips mottages tacksamt! Quote
simka Posted April 19 Report Posted April 19 Jag förstår precis din situation, det kan vara knepigt att bli av med en bil i sämre skick. Jag hade en liknande situation för några år sedan och hittade då ett företag som heter bilar köpes skåne - bilkoparenskane.se. Jag tror att de köper alla typer av bilar, oavsett skick och årsmodell. De hämtade till och med bilen hemma hos mig, vilket var väldigt smidigt. Det skadar ju inte att kontakta dem och se vad de kan erbjuda. Lycka till med bilaffären! Quote
kosia Posted April 19 Report Posted April 19 Det är intressant att se hur det har uppstått en marknad för bilar som inte längre är attraktiva för privatpersoner. Tidigare var skroten ofta det enda alternativet, men nu finns det tydligen en efterfrågan även på bilar i sämre skick. Det väcker ju frågan om vad de här bilarna används till. Är det för export, reservdelar eller något annat? Det är nog en ganska komplex affärsmodell bakom det hela. Quote
Recommended Posts